Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, April 18, 2011

DENGAN MUKA TEBAL BELIAU DITABAL TANPA RESTU BN YANG BEBAL

Taib Mahmud yang kebal dari dakwaan rasuah akhirnya ditabalkan semula sebagai Ketua Menteri Sarawak bagi penggal baru.Angkat sumpah Taib sebagai Ketua Menteri pula bukan di waktu pagi hari tapi di luar kebiasaan. Apataknya malam tu juga selepas kemenangan BN di Sarawak diumumkan,Taib sudah hilang sabar nak tunggu siang menjelma risau dan bimbang kerana ura-ura PM Najib akan mencalonkan orang lain (Ada yang kata Johari Openg) akan di bawa mengadap Yang Dipertuan Negeri Sarawak angkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sarawak yang baru. Nasib baik Sarawak tiada Sultan, kalau tidak beliau akan menderhaka kerana memaksa Sultan menabalkan beliau di malam hari.

Pakatan Rakyat telah mengingatkan sebelum Pilihan Raya lagi bahawa rakyat akan menyesal waima BN juga akan sesal jika Taib Mahmud dipilih semula sebagai KM Sarawak Namun, impian BN dan rakyat Bumi Kenyalang berketuakan Ketua Menteri Sarawak yang baru nampaknya tak kesampaian dan hampa.

Taib seolah-olah mendapat tenaga muda semula seperti 30 tahun dulu terutama selepas bernikah dengan wanita muda dari Lebnon itu.
Beliau terlalu tamak seolah pemimpin BN yang ada tidak layak dan kurang berkaliber untuk memimpin Sarawak.
Beliau memang tidak boleh hidup tanpa sanjungan orang-ramai dan pujian-pujian demi pujian dari rakyat dan rakan BN beliau.

No comments: