Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 27, 2011

SNAP SARAWAK ADA RUNDINGAN RAHSIA? TAIB SELAMBA!

SATURDAY, MARCH 26, 2011

SNAP pengkhianat politik Sarawak?

Dua hari lepas, Sarawak Report melaporkan ujud rundingan antara SNAP dengan BN Pusat. Entah betul entah tidak, kita tak tau tapi apa yang dilaporkan memang nampak logik.

SNAP yang dah hampir nak berkubur setelah digantung pada 2002 tiba-tiba boleh jadi sangat kuat. Macamana dari minta hanya 3 kerusi untuk bertanding pada tahun lepas, bertambah kepada 10 kerusi kemudian bertambah lagi kepada 28 kerusi dan akhirnya nak bertanding 40 kerusi.

Yang lebih mencurigakan, SNAP boleh jadi mewah secara tiba-tiba. Katanya hampir semua bakal calom PKR termasu Baru Bian ditawar menyertai SNAP dengan tawaran insentif sehingga RM500,000 seorang.

Edwin Dundang, Presiden SNAP pulak katanya tiba-tiba jadi kaya-raya, boleh bawa trak pick-up Toyota Hilux mewah dan menjanjikan calon yang berprospek sebanyak RM300,000 untuk bertanding di kawasan masing-masing.

Sarawak Report dapat maklumat yang semua tu dari sumber BN pusat. Katanya strategi BN pusat adalah untuk mengecilkan kekuatan pembangkang di Sarawak dan dalam masa yang sama jugak tengah buat plan untuk menumbangkan Taib Mahmud yang dah jadi liabiliti kepada BN.

Kalau betul laporan Sarawak report tu, memang SNAP boleh dianggap pengkhianat rakyat Sarawak.

Malaysiakini melaporkan:
Parti Nasional Sarawak (SNAP) menyifatkan laporan blog Sarawak Report yang mendakwa wujudnya perjanjian sulit antara parti itu dengan BN di Kuala Lumpur sebagai satu cerita rekaan yang paling teruk.


Sebaliknya, tegas setiausaha agung SNAP, Stanley Jugol (kiri), kebenarannya
ialah tidak pernah ada sebarang perjanjian antara SNAP dan BN.
Di samping itu, katanya, juga tidak pernah ada sebarang pertemuan antara ketua penerangan Umno, Datuk Ahmad Mazlan dengan pemimpin atau wakil SNAP baru-baru ini.

"Ataupun terdapat sebarang perjumpaan dengan mana-mana wakil BN untuk berunding," kata Stanley dalam satu kenyataan hari ini. -


source: http://cenangau.blogspot.com/2011/03/apa-cerita-snap-ni.html#ixzz1HiQkWoL5




http://cenangau.blogspot.com/2011/03/apa-cerita-snap-ni.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FARTP+%28Cenangau%40blogspot.com%29

No comments: