Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, March 20, 2011

MELAKAR JANJI KELAKAR

Buat pertama kalinya tiba-tiba Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud akhirnya melakarkan jadual dan perancangan awal sebelum beliau menyerahkan pentadbiran kepada kepimpinan baru.

Mungkinkah beliau akan berbuat demikian dalam tempoh 2 1/2 tahun dari sekarang? Sanggupkah beliau selepas mengumumkan pada Sabtu yang beliau akan mengetuai Barisan Nasional (BN) Sarawak dalam pilihan raya negeri ke-10 dan akan mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Balingian buat kali terakhir?

Lakaran kelakar adalah janji beliau sewajarnya disahut oleh timbalannya dan orang bawahannya agar disegerakan sepertimana Muhyiddin gesa Pak Lah agar segera berundur begitu juga bagaimana MIC gesa Samy Velu segerakan letak jawatan. Kalau lihat stail Samy Velu beliau memang dah letak jawatan tapi dilantik oleh BN sebagai jawatan bertaraf menteri pula.

Taib beri alasan bahawa beliau akan terus menerajui negeri kununnya untuk memastikan "pemimpin baru" dikenal pasti dan beliau ikhlas berundur apabila beliau berpuas hati yang pemimpin baru boleh bekerjasama dengan baik.

Taib yang berumur 75 tahun dah telah menerajui PBB sejak 26 Mac 2011 berkata beliau serius mencari pemimpin untuk menerajui parti, akan membubarkan Dewan Undangan Negeri pada Isnin, lima hari sebelum genap 30 tahun beliau menjadi ketua menteri.

Buat masa ini Taib dikatakan sedang fokus kepada barisan pemimpin kanan masa kini di mana Timbalan Presiden I Tan Sri Alfred Jabu, Timbalan Presiden II Datuk Amar Abang Johari TunOpeng dan Naib Presiden Kanan Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan.

No comments: