Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, March 16, 2011

KALAU SAYA BEKAS PM UMNO, SAYA MUNGKIN BUAT BENDA YANG SAMA

Masalahnya saya bukan bekas PM dan bukan ahli UMNO . Kalau bekas PM dari Pakatan Rakyat insyallah takkan nak buat buku fitnah yang ditempelak dan dinafi faktanya oleh Otai UMNO sendiri (Tengku Razaleigh Hamzah)
5,000 naskhah Memoir Dr. Mahathir terjual pada hari pertama? Siapa yang beli ?
jual e-book ke ?
Kalau setakat bekas PM yang memang dah terkenal begini tulis apa pun laku. Ini belum ada penaja atau pembeli misteri lagi. Al-maklumlah Tun nie dikelilingi kroni jutawan dan anak pun dah ada yang jadi bilinior.
Tajuk nie sesuai kalau dinamakan ' Doktor Dalam Banglo Agam di Putrajaya ' bukan doktor dalam rumah biasa.

KUALA LUMPUR 9 Mac - Buku A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr. Mahathir Mohamad mendapat sambutan begitu hangat apabila 5,000 naskhah buku itu terjual pada hari pertama ia dilancarkan, semalam.

Pengurus Besar MPH Group Publishing Sdn. Bhd., Ivy Tan memberitahu, pihaknya yakin perasaan teruja dan ingin tahu orang ramai tentang kisah hidup dan pengalaman bekas Perdana Menteri itu membuatkan buku memoir yang ditulis sendiri oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad itu mendapat sambutan seperti itu.

"Kami mungkin akan membuat cetakan kedua dalam masa terdekat. Mungkin dicetak pada bulan depan, namun jumlah naskah cetakan seterusnya itu masih belum ditentukan lagi.

"Semua MPH Bookstore membuat tambahan tempahan bagi buku itu dan begitu juga dengan kedai buku yang lain di seluruh negara. Gudang kami juga tidak mempunyai bekalan buku yang cukup untuk diagihkan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Buku terbitan MPH setebal 800 halaman berharga RM100 senaskhah yang dilancarkan sendiri oleh Dr. Mahathir semalam itu, membawa pembaca menyelusuri perjalanan hidup bekas Perdana Menteri itu yang hanya diketahui oleh anggota keluarganya dan segelintir orang luar.

Dr. Mahathir menyatakan buku tersebut merupakan memoir dan pengalaman hidupnya selama 85 tahun, mengisahkan mengenai pelbagai perkara yang boleh dijadikan panduan dan perlu dielakkan oleh semua orang dalam kehidupan mereka.

MPH telah mencetak 50,000 naskhah untuk edaran pertama dan buku itu boleh didapati di kesemua cawangan MPH Bookstore dan juga kedai-kedai buku terpilih di seluruh negara.

Ivy berkata, pembelian secara dalam talian juga menyaksikan lebih 300 naskhah telah terjual kepada pembeli dari luar negara seperti Jepun, Amerika Syarikat, India Singapura, Thailand dan Indonesia.

3 comments:

Anonymous said...

beli Quran lg baguz

Anonymous said...

beli Quran lg baguz

pasbs2 said...

Teman setuju dan rakyat Malaysia juga setuju