Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, February 23, 2011

SENANGNYA DALIL TAN SRI SANUSI UMNO TAK KAFIR ?


Rancangan Hujah malam tadi 23 Feb nampak sangat BN cuba memperlekeh Mursidul Am PAS Dato Tok Guru Nik Aziz dan juga Parti PAS. Dipengerusikan oleh Aziz Desa dan jemputan khas Tan Sri Sanusi Junid tokoh politik UMNO.
Beliau (Tan Sri Sanusi) malam tadi telah mengeluarkan dalil bahawa UMNO tidak kafir kerana Allahyarham Dato Asri bekas pemimpin PAS telah masuk UMNO sebelum meninggal dunia.
Hujjah malam tadi banyak menghentam PAs yang dikategorikan sebagai parti serpihan.
Mungkin hujah malam tadi sebagai medan menghentap pAS sebagai kempen PRK Merlimau dan Kerdau tidak lama lagi.

2 comments:

Anonymous said...

UMNO ni gila, serpihan apanya kalau UMNO sendiri pernah diharamkan dan ditubuhkan semula kemudiannya. Nak serpih di mana? Kalau cari DNA pun tak jumpa punya yang dapat 'matchingkan' PAS dengan UMNO.

Kalau kisah PAS masuk BN masa Tun Razak, itupun tak boleh dikatakan serpihan, jika mereka yang terajang PAS keluar, bukannya PAS duduk dalam UMNO pun.

azman kamarul said...

Siapa nak mengaku berak tepi jalan! Puak-puak umno ni dah jenis buta dah.....mudah-mudahan Allah memberi hidayahNya.