Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, February 11, 2011

BAGI TAHU PM, KALAU PRU13 PR MENANG MAKA KERAJAAN BARU AKAN HANTAR BALIK KE MESIR PERCUMA !

Komen : Teman nasihatkan semua pelajar yang dah balik ke Malaysia terus cari kerja apa saja atau ambil upah dan jangan duduk saja. Dapat duit tolong keluarga atau simpan duit saja utk persiapan balik ke Mesir. Kalau boleh , kalau cuti lama, tunggu sampai Pilihan Raya ke 13 atau Pilihan Raya berasingan Sabah & Sarawak . Kalau serentak lagi bagus. Kita tolong Pakatan Rakyat memenangi PRU13 dah pasti kita usahakan hantar pulang belajar ke Mesir percuma.

SEPANG - Ibu bapa beberapa pelajar Malaysia di Mesir meminta kerajaan memberi pertimbangan bagi menaja sekurang-kurangnya separuh harga tiket penerbangan untuk kembali ke negara itu apabila keadaan semakin pulih.

Seorang penjawat awam, Husin Ibrahim, 55, berkata tidak semua ibu bapa mampu membeli tiket penerbangan untuk menghantar anak kembali ke Mesir.

"Mungkin hanya lima peratus yang berkemampuan untuk membelikan tiket untuk anak, walaupun orang lazimnya berkata kalau yang belajar di luar negara, ibu bapanya mesti hidup senang.

"Tetapi kebanyakannya susah. Seelok-eloknya, kerajaan paling tidak bantu bayar separuh daripada harga tiket itu kerana harganya agak mahal,'' katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur sewaktu menyambut kepulangan anaknya, Mohd. Abdul Azim semalam.

Sementara itu, Saridah Suman, ibu pelajar tahun tiga jurusan perubatan Universiti Iskandariah, Mohd. Yady Abdullah, berkongsi pandangan yang sama

No comments: