Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, January 25, 2011

SPR LEBIH SUDU DARI KUAH , MEMANG TAK BERMARUAH !

Rakyat yang mudah kena ayat peguam UMNO yang tak bermaruah dan juga penyokong tegar UMNO atau BN perlu tahu tugas SPR ( Suruhanjaya Pilihan Raya) . Nampaktak perkataan Suruhanjaya bukan Pesuruhjaya?
Tugas SPR di sisi perlembagaan ialah 1. Menjalankan Pilihanraya dan 2. Mengemaskini Daftar Pemilih.
Bila speaker kata ada kekosongan atau pembubaran DUN atau Parlimen maka SPR baru buat kerja dengan bermesyuarat bila nak adakan penamaan calun dan hari pengundian.

SPR adalah suruhan bukan Pesuruh! Bukan kerja SPR menentukan pilihan raya atau tidak dan bukan tugas SPR mengkaji notis .
Pasal buat kerja yang dicucuk hidung menyebabkan banyak masalah daftar pemilih masih bermasalah dengan masih wujud pengundi yang telah mati dan umur lebih 100 tahun.
Sedarlah diri pegawai SPR , kamu suatu hari akan pencen dan akan rapat ke surau dan masjid. Masa itu kamu baru nak berbaik dengan orangramai, masa itulah kamu akan rasa tanah tinggi rendah.

No comments: