Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, January 15, 2011

KERA DI HUTAN DISUSUKAN SEBANYAK RM1,570,000,000 ?

Tindakan UMNO melalui agensi kerajaan BERNAS dianggap seperti 'kera dihutan disusukan dan anak di pangkuan mati kelaparan' bila melabur RM 1.57 bilion di negara Kemboja tahun depan.
Bayangkan kebanyakan pesawah padi di negara sendiri masih hidup di bawah paras kemiskinan kerana hak mereka mendapat bantuan kerajaan diketepi oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.
Beras Nasional (BERNAS) dikatakan melabur begitu banyak ke luar negara hanya kununya untuk mengaut keuntungan maksimum tanpa mengira impak negatif yang akan menimpa sektor penanaman padi negara dan rakyat Malaysia sendiri.
Pembinaan kilang padi beras dan teknologi terkini di bandar Suong, Kemboja akan sekaligus menjadikan industri beras di Malaysia akan ketinggalan di belakang negara pengeluar negara padi yang lain.BERNAS yang memonopi impot dan pembekalan beras di Malaysia akan menghasilkan padi dan pemprosesan beras di Kompong Thom , Kemboja muai tahun depan sudah tentu akan mengabaikan tanggungjawab terhadap petani negara sendiri.
Dengan modal berjuta malah berbilion ringgit dihantar keluar negara sudah tentu sedikit sebanyak dan mungkin besar akan berkesan kepada petani Malaysia dari segi kekurangan modal untuk menghasilkan padi terbaik di negara sendiri.

No comments: