Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, January 18, 2011

KALAU 1 DUN 25 PON, 1,000 DUN BERMAKNA 26,000 PON ..MANA NAK CEKAU ?


ISMAIL mendengar penerangan Mohd Mokhtar ketika lawatan ke Balai Polis Labis, semalam.
LABIS: Polis membuka 26 pondok di sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang bagi memastikan kelancaran proses pilihan raya kecil yang bermula 22 hingga 30 Januari ini, selain memberi keselesaan kepada orang ramai mengenai tahap keselamatan mereka.

Komen : Kalau benar SPR adil dan bukan mendera Pakatan Rakyat di DUN Tenang, mari kita lihat buktinya .Contoh di DUN Tenang adalah terbaik dalam penggunaan Polis dan pondok polis yang melampau jumlahnya.Bayangkan 1 DUN begini ada 26 Pondok Polis yang menyediakan 2 orang polis? Ye ke 2 orang jer? Ok katakan betul 2 orang seperti kata Ketua Plis Negara, 1 pondok polis 2 orang ,kalau 1 DUN 26 pondok X2 orang polis berjumlah 52 orang,Jadinya kalau diadakan pilihanraya dan SPR kata adil kenalah adakan 26,000 buah pondok polis kalau 1,000 DUN? Dan ini bererti Polis kena sediakan 52,000 orang polis? Mana nak cekau polis seramai ini hanya untuk pilihan raya jer ?

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, berkata setiap pondok polis terbabit menempatkan sekurang-kurangnya dua anggota dan dijangka beroperasi mulai minggu ini.

No comments: