Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, December 13, 2010

MUHAMMAD OK, NOH KO

Bekas Menteri Besar Selangor yang juga bekas Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib, disebut-sebut antara bakal menerajui Umno Selangor sebagai satu usaha untuk memperkukuhkan parti itu yang kini dikatakan semakin layu.

Selepas Khir Toyo dihadapkan ke muka pengadilan, Umno dikatakan semakin lesu dan banyak pihak terutama di peringkat akar umbi Umno mahukan Mat Taib diberi tugas menerajui Umno untuk menguatkan kembalai parti itu.

Akar umbi dikatakan kurang bersetuju jika Noh Omar dilantik andainya Najib yang kini pengerusi Umno negeri membuat rombakan. Mereka hanya bersetuju jika Noh diberi tugas membantu Mat Taib yang jauh berpengalaman untuk 'bertempur' Pakatan Rakyat yang kian mencengkam kuat kuasa dan pengaruhnya di negeri termaju itu.

Banyak sungguh Puaka UMNO Selangor. Minggu lalu terdapat 4 orang pemimpin UMNO Selangor berjumpa Perdana Menteri mendesak Khir Toyo didakwa dalam apa cara sekali pun. Kata mereka jika Khir Toyo didakwa, BN selangor akan kembali mendapat sokongan.

Benarkah ? 4 orang ini ialah Noh Omar, Noriah Kasnon, Shukor Kuang dan Dato Ghazali Ibrahim. Opsss maaflah. 3 orang saja UMNO Selangor. Satu lagi UMNO Kedah. Apa ke hei nya Dato Ghazali Ibrahim, bekas Ali Parlimen Padang Terap turut terbabit dalam usaha menjatuhkan Khir Toyo ini?

No comments: