Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, December 14, 2010

CEO SYABAS MENGAMUK? 17 DIPECAT CARA TERUK !

SHAH ALAM 14 DIS : 12 daripada 17 kakitangan Puncak Niaga Sdn Bhd atau PNSB yang dipecat pada 30 Oktober lalu berkumpul di hadapan Wisma Rozali Seksyen 13 Shah Alam bagi menyuarakan hak mereka dengan cara berpiket di bawah Akta Perhubungan Perusaharaan 1967.
Ahli Majlis MBSA, Sivarajan Arumugam menyifatkan tindakan memecat kakitangan Puncak Niaga ini sangat kejam dengan tindakan memberi notis 24 jam tanpa memberi peluang untuk mereka membela diri.
"Ini merupakan satu tindakan yang sangat kejam kerana 15 pekerja yang dipecat ini dengan notis 24 jam dan mereka tidak diberi peuang untuk membentangkan kes mereka, mengikut pihak pengurusan, mereka telah diberikan penilaian tetapi apa yang menghairankan setelah ada penilaian daripada pihak pengurusan ini diberikan kepada EXCO yang diketuai oleh Tengku Rozali sendiri dan di mana penilaian itu dipotong setengah"
Sivarajan yang ditemui Tvselangor memberitahu,kesemua mereka yang terlibat dalam pemecatan ini mendakwa mereka dilucutkan jawatan dengan notis 24 jam dan diperlakukan secara tidak adil,tidak telus,berat sebelah dan mereka tidak langsung diberi peluang untuk membela diri.
"Yang teruk sekali mereka diberikan notis 24 jam dan diiring oleh polis bantuan mereka sendiri untuk keluar daripada premis"
Tambahnya lagi,lebih manghairankan dan menjadi tanda tanya ialah notis pemecatan mereka bertarikh 19 Oktober 2010 namun notis tersebut hanya diserahkan kepada mereka dua minggu selepas itu dengan mengarah mereka keluar dari premis tersebut dalam kadar serta merta.
Ekoran dari itu,kesemua pekerja teraniaya ini memfailkan kes mereka kepada Jabatan Perhubungan Perusahaan dan akan diperdengarkan pada 21 Disember ini.
"Dan sebab itulah pekerja ini telah pun memfailkan kes mereka kepada Jabatan Perhubungan Perusahaan dan akan diperdengarkan pada 21 Disember ini,dan apa yang mereka lakukan hari ini ialah mereka berpiket seperti mana yang diluluskan bawah Akta Perhubungan Perusaharaan 1967"
Tinjauan Tvselangor pagi tadi menyaksikan mereka tampil dengan baju Puncak Niaga dan memegang sepanduk 'kami Dianiaya,Maruah kami Tercalar' dan 'Kera Dihutan Disusukan,Pekerja Puncak Niaga Diberhentikan'.
Mereka yang dipecat terdiri daripada pelbagai peringkat iaitu 4 kakitangan bukan eksekutif, 6 kakitangan eksekutif dan 5 kakitangan pengurusan.
Mereka merakamkan rasa kesal menerusi medium berpiket seperti ini kerana mereka telah mencurahkan bakti dengan setia kepada syarikat berkenaan antara lima hingga 15 tahun.
Helah yang digunakan syarikat tersebut untuk menghalalkan mereka dilucutkan jawatan ialah dengan mengarahkan mereka menjalani empat sesi kaunseling dalam tempoh enam bulan.
Kaunseling yang dijalankan hanyalah berbentuk sesi temubual biasa dan tiada sebarang teguran displin dikemukakan kepada mereka.
Selain itu,mereka turut dipaksa menandatangani Borang Penilaian kaunseling yang tidak tahu apa ulasannya dan tiada salinan diberikan kepada mereka.
Apa yang dikesalkan mereka semua adalah kakitangan berbangsa melayu yang terdiri dari anak peneroka Generasi Baru Felda dan anak bekas Ketua Pengarah Perhubungan Perusahaan.
Rata-rata bekas pekerja yang ditemui Tvselangor melahirkan rasa kecewa dan ada yang meluahkan kesempitan hidup setelah putus pendapatan dalam menjalani kehidupan harian.
Posted by RAKYAT MARHAEN

2 comments:

Anonymous said...

apahal pulak PUNCAK NIAGA nk suka2 je pecat org... tanpa sbb yg munasabah
mmg btol pon syarikat nie JOB DESTROYER mmg ssuai..
lps tu dah buang bknya nk bg pampasan ke apa2 ke???
hello, use ur mind to think
keta besar, syarikat besar, umah besar, duit besar tapi OTAK KECIK!!!!!

Anonymous said...

memang jenis suka dendam puak puak ni...nak tunjuk kuasa.