Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, December 15, 2010

AKHIRNYA PERJUANGAN ISLAM DIBUANG OLEH DATUK ZAID


ZAID IBRAHIM KETUA PARTI K.I.T.A.
Akhirnya selepas kecewa tak dapat undian banyak dalam PKR tiba-tiba Datuk Zaid Ibrahim berjaya Dilantik Sebulat Suara Sebagai Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanahair (K.I.T.A) Nama Terbaru Parti A.K.I.M
Akhirnya parti A.K.I.M , parti yang timbul bila pilihanraya jer telah menukar nama baru bila Datuk Zaid menjadi ketua tiba-tiba(al-maklumlah beliau banyak wang) sanggup bekas ketua parti A.K.I.M membuang perJUANGAN Islam yang diperjuangkan.

PETALING JAYA, 15 Dis - Bekas PengerusiParti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim (foto) sebulat suara dilantik sebagai Ketua Parti Kesejahteraan Insan Tanahair (Kita), nama baru bagi Angkatan Keadilan Insan Malaysia(AKIM) pada Muktamar Agung Tahunan parti tersebut,hari ini. Beliau menggantikan Zakaria Salleh yang memberi laluan kepadanya menerajui parti itu.

Zakaria sebelum ini dipilih sebagai presiden baru parti itu bagi menggantikan Hanafi Mamat dalam mesyuarat agung tahunan parti itu pada 26 Disember 2009. "Kita ialah parti berbilang kaum yang menghormati demokrasi rakyat", katanya dalam ucapan penggulungan beliau pada mesyuarat tersebut di Tropicana Gold Resort di sini.

4 comments:

AKIM said...

bongok. bukan Islam.. tapi Insan..

angkatan keadilan insan malaysia bukan angkatan keadilan islam malaysia..

ape la ko ni..
kalau nak tulis.. guna akal..
jangan jadi blogger dungu..

kami dah lama tahu AKIM ini.. kamu baru tahu ke??? ini mesti tak baca sejarah AKIM... adoii..

lain kali... komen guna ilmu.. jgn pakai tibai je.. buat malu kaum je

http://ms.wikipedia.org/wiki/Angkatan_Keadilan_Insan_Malaysia

NO TO PERPADUANG TERENGGANUNG said...

KALAU NAK JADI ULAMAK..
JANGAN JADI ULAMA YG BONGOK.

JADILAH MACAM TUAN GURU NIK AZIZ.. FIKIR DULU SEBELUM MENULIS..

KAMI BENCI TEAM PERPADUANG...

Anonymous said...

Sapa bongok? sebelum ini parti AKIM ...I ialah Islam ! kenapa tenggelamkan perkataan Islam? Teruskan ada perkataan Islam kenapa gostan ..aaa pasal nak 1Malaysia kot?
Islam itu tinggi, jangan direndahkan!
kalau dah jadi Masjid jangan downgrade jadi surau ! Faham?

pasbs2 said...

Salam terima kasih pada pengomen! Maaf, tidak merujuk pada wikipedia dan tulisan ini hanya dipanjangkan dari blog yang lain.