Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, November 12, 2010

IDEA AIR INI TIDAK MENYEJUKKAN BN/UMNO APA LAGI KHIR TOYO !


SHAH ALAM 12 NOV: Kerajaan Negeri Selangor harus mencari sumber air yang lebih murah dan cekap untuk mengatasi masalah bekalan air di Selangor, demikian kata Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.
Untuk itu, projek pembersihan Sungai Klang dilihat sebagai alternatif yang lebih cekap dan murah daripada mengimport air mentah dari Pahang.
Beliau mengulas perkara ini pada persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor pagi tadi bagi menjawab soalan Adun Batang Kali Mohd Isa Abu Kassim yang bimbang dengan krisis bekalan air di Selangor pada masa depan.
Berkenaan Projek Loji Rawatan Air Sungai Langat 2 (Langat 2), beliau berkata ia tidak akan dilaksanakan buat masa ini.
"Pelaksanaan projek itu tidak boleh dilakukan secara tergesa-gesa kerana ia melibatkan kos yang tinggi. Jika tiada penstrukturan semula industri bekalan air di Selangor dan pembinaan loji rawatan air itu diteruskan, rakyat akan menanggung beban dari segi kos," katanya.
Abdul Khalid berkata walaupun sehingga kini iaitu 2010, masalah itu tidak berlaku di negeri ini, kerajaan negeri perlu membuat persiapan bagi menangani
masalah bekalan air di Selangor pada masa depan.-TVS-

No comments: