Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, October 5, 2010

MULUT MANIS, BUNTUT BERTAHI


Kelmarin Menteri di Jabatan Menteri kata Raja Petra kamarudin (RPK) boleh pulang ke Malaysia tanpa masalah. Ya Kah? Yang ramai rakyat tahu, RPK memang ditakuti UMNO/BN kerana banyak rahsia/bukti malah RPK adalah saksi penting dalam banyak kes.
Contohnya, RPK adalah orang yang bawa Saiful (kes liwat) berjumpa DS Najib (masa itu TPM) masa saiful kununnya minta biasiswa walaupun kantoi belajar kat kolej.
Maka tidak hairan RPK ditakutkan semula dengan pengurusan saman ini, dengar kata
kes Saman Raja Petra pada 23 November ini


KUALA LUMPUR 4 Okt - Mahkamah Tinggi hari ini menetapkan 23 November ini untuk pengurusan kes saman peguam, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah terhadap pengendali laman blog Malaysia Today, Raja Petra Raja Kamaruddin berhubung penyiaran tiga artikel yang didakwa memfitnahnya.
Ketika ditemui pemberita, peguam J.Chandra yang mewakili pengendali laman blog itu, berkata tarikh itu ditetapkan oleh Timbalan Pendaftar, K. Pavani di dalam kamar beliau hari ini.
Pada 13 Ogos 2008, Muhammad Shafee memfailkan saman terhadap Raja Petra, 58, kerana menyiarkan tiga artikel berunsur fitnah terhadapnya pada 6, 7 dan 11 Ogos 2008.
Artikel itu bertajuk, Shafee Abdullah:
“Sodomologist Extraordinaire; Money, Power and Sex: What Motivates Man”, dan “The Real Dalang Behind The Anwar Sodomy Allegation”.
Dalam saman itu, plaintif memohon perintah injunksi bagi menghalang Raja Petra menyiarkan artikel berkenaan dan komen-komen yang dihantar oleh pelawat laman web berkenaan.
Artikel tersebut telah ditarik balik setelah mahkamah membenarkan permohonan Muhammad Shafee untuk mendapatkan perintah injunksi secara ex parte (sebelah pihak).
Raja Petra dalam pernyataan pembelaannya yang difailkan pada 25 November 2008, menafikan tiga artikel itu yang disiarkan di Malaysia Today adalah palsu, berniat jahat atau memfitnah Muhammad Shafee.
Bernama

No comments: