Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, September 28, 2010

JOM TURUN PAGI INI WAHAI SISWA2 DAN SISWI2, INI PERJUANGAN KAMU



Seluruh mahasiswa sekali lagi diseru turun berhimpun di kompleks Mahkamah Jalan Duta, ha bagiri ini mendengar keputusan perbicaraan kes empat pelajar sains politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Semua mereka iaitu Hilman Idham, Ismail Aminuddin, Azlin Shafina Adzha, dan Wong King Chai ditahan polis pada 22 April lalu di pekan Rasa dan Ampang Pecah bdan didakwa menyokong parti politik semasa pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor.

PAS Cawangan Bkt Sentosa 2 memohon semoga Allah dapat menyatukan hati-hati semua mahasiswa Islam bersama yang bukan Islam bagi menyokong 4 siswa yang dibicarakan.
Mereka didakwa di mahkamah UKM kerana melakukan kesalahan menyalahi undang-undang Seksyen 15(5)(a) Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (Auku).


Bagaimanapun, keempat-empat mereka menafikan tuduhan itu dan mendakwa berada di Hulu Selangor bagi tujuan kajian penyelidikan akademik.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Shazni Munir Mohd Ithnin berkata, SMM mengambil pendirian untuk menyokong perjuangan empat orang mahasiswa berkenaan dan bersetuju untuk menganjurkan himpunan besar-besaran jam dua petang esok sebagai usaha menunjukkan kesatuan mahasiswa atas nama hak yang terkandung dalam perlembagaan.

"SMM mengharapkan agar seluruh mahasiswa, anak muda dan segenap warga Malaysia agar dapat sama-sama turun ke Kompleks Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur esok untuk sama-sama kita dengar keputusan kes dan pada masa yang sama menyatakan sokongan untuk menolak penganiayaan yang telah dikenakan ke atas empat orang mahasiswa UKM ini," katanya dalam satu kenyataan.

Justeru, katanya, atas semangat solidariti, SMM dan pertubuhan lain akan melakukan mobilasi mahasiswa daripada kampus-kampus lembah Klang – UM, UIA, UKM, UiTM, UPM, UNISEL dan UTM KL untuk hadir memberikan sokongan sekaligus memberikan isyarat bahawa Auku ini ditolak oleh golongan mahasiswa.

“SMM juga telah mendapat sokongan daripada NGO dan pergerakan anak muda yang lain yang akan turut memobilasi anak muda dan seluruh ahli mereka daripada seluruh negara untuk hadir memberikan sokongan.

“Justeru solidariti bersama harus dijana dan digerakkan supaya desakan dan tekanan untuk menghapuskan undang-undang zalim itu terus berlangsung,” kata Shazni Munir lagi.

No comments: