Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, September 6, 2010

16 SEPTEMBER HARI MALAYSIA, - CUTI UMUM BERBAYAR ?

16 September : Cuti Umum Berbayar
Ini yang buat rakyat keliru dan DS Najib terkedu . DS Najib terpaksa beri cuti umum kerana nak ambil hati rakyat Sabah dan Serawak manakala rakyat keliru kerana ada 2 hari perayaan merayakan hari Malaysia. Masalahnya pada 31 OGos 1957 ,negeri sabah dan Serawak belum bergabung dalam Malaysia.

Pekerja yang bekerja pada 16 Sept iaitu Hari Malaysia perlu diberi cuti umum berbayar.
Menteri Sumber Manusia Datuk Dr S Subramaniam dalam satu kenyataan hari ini berkata perkara itu tertakluk di bawah Seksyen 60D(1)(b) Akta Kerja 1955.
Kerajaan telah mengisytiharkan bermula tahun ini, tarikh 16 September adalah cuti umum sempena Hari Malaysia dan penetapan itu telah diwartakan pada 9 Nov 2009 di bawah Akta Hari Kelepasan 1951.

- Bernama

No comments: