Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, January 9, 2010

DIGIGIT BUAYA DI PD SERTA FOTO?


Dilaporkan simangsa bersama keluarganya pergi menghabiskan cuti persekolahan di Corus Paradise Rasort Port Dickson hari Sabtu lepas, pada petang itu dia bersama dengan anak perempuannya mandi manda ditepi pantai berdekatan resort, ketika sedang mandi tiba tiba kakinya seakan digigit sesuatu dan menariknya ke laut. Beliau melepaskan anaknya dari pelukan sambil menjerit meminta tolong. dan anak tersebut sempat diambil oleh ibu anak simangsa aku itu.
Dengan pantas seorang lelaki pergi mendapatkan si mangsa yang sedang cuba di bawa kelaut.
Dalam keadaan cemas itu, lelaki tersebut berjaya menarik simangsa itu dengan kuat, kemudian dia sempat melihat apa benda yang telah menarik kaki beliau itu...dan jelas benda itu ialah seekor BUAYA!!...
Simangsa terus dibawa ke klinik (tidak ke hospital Port Dickson kerana agak jauh dan kakinya mengalami pendarahan teruk) selepas itu simangsa terus dibawa balik ke Hospital Melaka. Di hospital Melaka beliau dimasukkan ke ICU. Sekarang keadaan kaki beliau agak serius kerana urat kakinya byk yg putus dan jari2nya tidak dapat digerakkan.

2 comments:

zul_neem said...

assalamualaikum

Baru-baru ini saya pergi ke Miri Serawak jalan-jalan sambil melancung untuk merehatkan minda,saya sempat melawat pusat pembelaan buaya yang terbesar disana.Sungguh kagum saya melihat binatang ciptaan Allah ini,kerana bentuknya dan saiznya boleh memberi impak/kesan dan daya tarikan kepada manusia.Terutama didalam air dan darat.Mempunyai pelbagai jenis serta namanya.Oleh itu saya menasihat diri saya dan para pembaca berhati-hati ketika bermandi-manda disungai.Khususnya penduduk serawak dipendalaman yang banyak berurusan melalui sungai.

Faz Fazrin said...

aik, dalam tv cakap ikan