Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, May 3, 2009

SIRI 2 : APA YANG SAYA LAKUKAN JIKA SAYA PM MALAYSIA 2009

1. Program PLKN saya akan hentikan untuk kajian semula , apa jadahnya ekonomi Malaysia sedang teruk kena belanja lebih RM500 juta.Tapi sebelum itu saya akan pastikan petugas dan pekerja di tempat PLKN diberi kerja lain.Sekurang=kurangnya saya dah selamatkan RM300 juta kerana katakan RM200 juta untuk kerja dan gaji pekerja dalam kem PLKN dan mungkin kos kurang dari itu.

2. Sistem Perumahan akan saya akan pastikan dibuat sistem komputer menyeluruh.Malaysia akan menyimpan semua rekod tuanpunya rumah samada rumah kos rendah , kos sederhana dan mewah.Rekod penduduk stinggan akan direkod dan dikemaskini.Pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana diperbanyakkan.
Saya akan pastikan tiada orang kaya yang ada rumah kos rendah dengan cara tidak betul.
Dengan sistem komputer ini saya akan pastikan rakyat yang mendaftar untuk nikah samada Islam atau bukan Islam akan ditawarkan rumah ikut kemampuan.Dengan cara ini jika mereka menolak, saya akan pastikan mereka tidak menjadi penduduk stinggan.

No comments: