Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, December 9, 2011

SYABAS ROZALI NAK CABAR NOH OMAR

Lagi cerita pasal Rozali Ismail Semalam kami belasah Tan Sri Rozali Ismail yang tidak ikhlas dalam hasrat untuk menyumbang kepada UMNO tetapi dia ada tujuan lain untuk jadi MB Selangor. Masaalah dia bukan merupakan "winnable candidate" untuk menawan Selangor dengan masaalh yang dibawa oleh Syabas. Hari ini, terdedah pula dia bersama Tan Sri Yusof Nor bersekongkol dengan Ketua Pengarah Felda, Dato Dzulkifli Wahab yang engkar dengan arahan Perdana Menteri, Dato Ser Mohd Najib Tun Abd Razak untuk mengosongkan kerusi Pengerusi Koperasi Felda untuk diberi laluan kepada Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad. Dari mengikut rancangan PM, Dato Dzulkifli telah sebaliknya mengugurkan empat orang ahli Lembaga KPF, Tan sri Isa Samad, Tan Sri Yusof Nor, Dato Bakke Salleh dan Dato Sabri ISmail. Dia juga turut menghasut peneroka-peneroka untuk membatalkan penyenaraian Felda Global Venture yang dirancang PM untuk manafaat semua peneroka-peneroka. Ada pihak seperti MyKMU yang menyeru kedua-dua pihak supaya hentikan pertembungan yang tidak sihat ini dan mencari jalan perdamaian. Diakui Tan Sri Isa Samad pun ada tersilap 'gurau". Namun tindakan Yusof Nor dan Rozali untuk bersama sekongkol dengan 'penderhaka' tidak membantu dan tidak sepatutnya. Bagi Rozali, ini bukan kali pertama dia memberi masaalah kepada Felda. Usahanya menubuhkan BAPAK telah kmi sebut semalam. Ia hanya untuk kelihatan bersama PM semasa pelancaran dan akhirnya melonggokkan masaalah balik kepada Felda. Dia juga pernah mahu mengagalkan usaha KPF dengan cuba menubuhkan Koperasi generasi Kedua Felda yang tidak perlu ditubuhkan. Apa ni Rozali, betul tak kami kata kamu mugkin dah dapat nakkan tariff dari kerajaan Selangor. Semalam akhbar melaporkan kamu tarik balik saman terhadap Kerajaan Selangor. Apa yang dipersetujuinya?

3 comments:

Anonymous said...

agak terkejut juga apabila melawat blog Parti Islam SeMalaysia (PAS) di sini membenarkan FITNAH terutama mengenai TS Rozali, Yusof Noor, Datuk Dzulkifli Wahab. biarpun kenyataan itu dipetik dari blogger lain namun blog PAS ini sepatutnya elak dari bersubahat menabur fitnah. tiada siapa yang dapat menyatakan kebenaran blogger melainkan orang-orang yang kena tuduh dalam blog. rupa-rupanya blog ini juga tidak segan menabur fitnah. saya cukup sedih. (ikhlas dari Mohd Sawit bin Abdul Getah)

Anonymous said...

Sapa cakap fitnah kena siasat1
Secara kebetulan maklumat yg kami tahu sama dengan apa yang bermain di kepala hotak blogger UMNO sendiri.Kalau kena Pakatan rakyat dfitnah , kalau seleweng RM250 juta semua blogger UMNO jadi buta.
Kalau kat Pakatan Rakyat kes dikata seleweng RM2,000 baru dalam siasatan boleh mati yang tertuduh. Zalimnya ! Sapa?

Anonymous said...

tak kiralah siapa fitnah siapa. apa yang penting blog yang menggunakan perkataan ISLAM dan ditulis oleh orang Islam tidak sepatutnya tulis / copy / hal2 fitnah dari blog lain. soal siapa buta atau siapa zalim, bukan kita yang perlu menghukum mereka. pemilik blog ini patut kekalkan keharmonian blog sesuai dengan nama di letakkan di atas sekali....