Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, April 9, 2011

INGAT PESANAN SARAWAK TULEN DAN SEMANGAT DARI SEMENANJUNG


SarawkTulen kata pada 7 April 2011 masa 2:48 pm
Toknya kempen udah basik sidak BN :


1. Sik ada BN, negara lingkup. Jepun berapa kali tukar PM, sik lingkup juak. Minak kenak gempa bumi jak. Suharto di tumpas, Indonesia sik lingkup pun. England tukar PM, sik lingkup pun. Toklah menjajak aik liur basik sidak. Tapi yang udah veteran kita dolok milih Taib, lingkup juak tanah kita, lingkup juak peluang pekerjaan untuk anak muda kita. Banyak anak muda keluar negeri. Pegi Johor,pegi Sinagapore, pegi negeri rantau negeri Arab, pegi UK dan senei-seni lagik lah nak carik rezeki.

2. BN politik pembangunan. Mana-mana politik yang berjaya memerintah, udah tentulah mauk membangun. Tapi…membangun keseluruhan anak Sarawakkah, atau pembangunan diktator dengan familinya? Mun nak madah pembangunan, di Bangladesh pun ada jalan besar. Ada paip air. ya semua memanglah tanggungjawab sidak pemerintah. Yang masalah besar ialah masalah RASUAH…RASUAH….KEPENTINGAN…KEPENTINGAN GOLONGAN TERTENTU….Bak kata pepatah…pokok bergoyang mestilah ada angin…angin RASUAH….mun sik ada penyakit-penyakit AIDS tok semua, maka siklah kita bedo gilak.

3. BN madah sidak mauk menyambung kerja sidak. Nyambung apa? nyambung kekayaan sidaknya.

4. BN tok mun udah pilihanraya, adalah madah nak merik sekolah barulah, jalan barulah (molah tar jalan pun 5 tahun sekali), molah industri barulah, tapi ….lamak-lamak ya, berapa banyak udah sidak molah? Mun setakat 30% siklah kerja betul-betulya. Kalau boleh mun negeri kaya macam Sarawak tok, lamak udak mesti ada JALAN UTAMA highway berlampu-lampu tepi jalan dari utara Sarawak sampei ujung selatan Sarawak. Banyak universiti awam/kolej-kolej di seluruh pelusuk Sarawak di utara-selatan-timur-barat.

5. Maka ya…..kita semua tok mun nak merubah sistem politik Sarawak tok, sik ada lain, walau pun ada banyak penjuru, mun nak berkesan, kita pilih parti PKR lawan satu lawan satu dengan BN. Ya ajak. Anok sidak lain, sik apa, minak memeriahkan lagik suasana pilihanraya Sarawak tok. Ingat… SATU lawan SATU. PERUBAHAN lawan PENIPUAN!

Ayuh…. sampeikan maklumat secepat mungkin kepada semua anak Sarawak.

-----------------------------------------------------=====

Orang Semenanjung (Mohd Hatta) kata pada 7 April 2011 masa 3:35 pm
Salam sejahtera buat Saudara2 di Bumi Sarawak,


Kami di Semenanjung sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kejayaan Saudara semua di sana.

Walaupun jarak yang jauh memisahkan kita, ia tidak dapat menghalang prinsip dan falsafah politik pembangunan di antara kita. Selama ini kita telah ditipu dan doktrin pemikiran diselubungi dengan propaganda Kerajaan Pemerintah BN yang korup, kronisme, racist dll. Tetapi masa telah banyak mengubah menjadikan kita lebih dewasa dan matang. Kini semakin jelas di depan mata …. kebenaran dan kepalsuan.

Setiap dari kita dilahirkan dengan KEKAYAAN tetapi kenapa dibiarkan KEKAYAAN dirampas oleh Kerajaan BN. Malah kita menjadi hamba di negeri sendiri.

Pilihanraya ini adalah peluang terbaik untuk memilih kerajaan baru yang lebih dinamik, adil, telus, jujur, maju dan mengagihkan KEKAYAAN yang sama rata.

Buatlah pilihan yang bijak hanya dengan sehelai kertas dan sebatang pensil.

No comments: