Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, February 1, 2010

KELANTAN KENA KAJI KEDUDUKAN DALAM PETA MALAYSIA ?

Ahli Parlimen Gua Musang mencadangkan kepada Kerajaan Negeri Kelantan supaya mengkaji semula kedudukan mereka dalam Persekutuan.
Beliau menegaskan kajian itu penting kerana sikap angkuh serta tidak bertanggungjawab Kerajaan Persekutuan yang mengamalkan sikap diskriminasi terhadap Kelantan.
Menurut beliau banyak ketiadakadilan Persekutuan kepada Kerajaan Kelantan terutama dalam pengagihan pembangunan, geran tahunan dan pelbagai kepincangan yang dilakukan terhadap negeri itu.
Sebaliknya, Ku Li menegaskan, Kerajaan Kelantan begitu komited sebagai sebuah negeri yang mendokong kedaulatan undang-undang serta perlembagaan persekutuan.
Antaranya banyak cukai yang kerajaan negeri berikan kepada Persekutuan, menjelaskan hutang kerajaan negeri kepada persekutuan setiap tahun tanpa gagal, walhal hutang berkenaan angkara kerajaan Umno-Barisan Nasional yang memerintah Kelantan dahulu.
Beliau dipetik berkata demikian oleh akhbar rasmi Pas, Harakah selepas sesi penerangan isu royalti minyak kepada rakyat Kelantan di Stadium Sultan Muhamad di Kota Bharu, baru-baru ini.
TV Selangor sedang mendapatkan reaksi daripada Kerajaan Kelantan berhubung kedudukan itu.

No comments: