Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, October 19, 2015

SEDIH DAN MALU JIKA SEORANG PENDEKAR PEJUANG RAKYAT PENAKUT bAHAS SOALAN BELUM LAGI NAK BERLAWAN ?


KUALA LUMPUR: Dua anggota Parlimen DAP, Lim Lip Eng (Segambut) dan Gobind Singh Deo (Puchong) diarah keluar dari sidang Dewan Rakyat yang berlangsung hari ini.

Mereka dikenakan tindakan itu berikutan kengganan mereka mematuhi peraturan mesyuarat seperti yang dinyatakan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Lip Eng diarahkan keluar kerana beliau mencelah ketika usul berkaitan pelantikan ahli baru Jawatankuasa Pemilihan Parlimen yang dibawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau bangun untuk mempersoalkan mengapa usulnya berkenaan kenaikan kadar tol ditolak Speaker Dewan.

Gobind pula diarahkan keluar selepas bangun untuk mempertahankan tindakan Lip Eng.

Selain itu, perkataan yang digunakan Gobind memberi gambaran bahawa beliau mempersoalkan kejujuran Speaker.

Oleh kerana keengganan beliau untuk menarik balik dan ingin terus menerangkan maksud ayat yang digunakan beliau, Pandikar Amin mengarahkan Gobind keluar.
Mesyuarat Ketiga Penggal Ketiga Parlimen ke-13 memulakan persidangan hari ini.

No comments: