Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, February 28, 2014

BAHAYA BALA UNTUK RAKYAT ?!?

PM Najib Razak merancang utk menganugerahkan konsesi IPP kpd 1Malaysia Development Bhd (1MDB), walaupun ia akan menyebabkan kos elektrik akan naik lebih tinggi sehingga membebankan rakyat.
Tindakan tersebut diyakini dilakukan Najib hanya kerana mahu menutup defisit besar syarikat tersebut tanpa langsung mengambil kira bebanan yg akan ditanggung oleh rakyat.

*Untuk mendapatkan projek jana kuasa tenaga (IPP) lapangan hijau menggunakan arang batu (Projek 3B) 2,000 MW itu, 1MDB telah menawarkan harga yg lebih tinggi berbanding 2 syarikat lain termasuk YTL.
Tawaran yg dibuat oleh 1MDB sebanyak 25.65 sen setiap kwj berbanding YTL yg menawarkan 25.23 sen, iaitu perbezaan 0.42 sen lebih tinggi.
Adakah tawaran lebih tinggi yg dipilih? Jika tawaran lebih tinggi yg dipilih bererti RAKYAT NEGARA INI PASTI AKAN BERHADAPAN DENGAN KENAIKAN TARIF ELEKTRIK LAGI.
Ini bererti pentadbiran Najib bukan nak tolong rakyat, tetapi hanya mahu menyelamatkan syarikat yang mempunyai kaitan dengan pentadbirannya sahaja.

Ingat DS Najib adalah Pengerusi Lembaga Pengarah 1MDB)

Kena  tahu DS Najib adalah satu2nya PM di dunia dlm masa sama menjawat jawatan Menteri Kewangan.

No comments: